Tick tock

Lilypie Second Birthday tickers Lilypie Breastfeeding tickers Daisypath Anniversary tickers

Thursday 1 September 2011

sometimes i have the notion to change my blog title but it fits the purpose too much..

selamat hari raya.

ya adik lelaki baru melintas di hadapan. main ragbi masa bulan puasa, dia dah berlaga lutut dengan hulk hogan. ligamen bengkak, tak perlu tanya kenapa dia seorang yang cedera sedangkan hulk hogan itu beraya bahagia. adik lelaki kini bertongkat terhegeh-hegeh. tapi sebenarnya perkara biasa, bukan itu fokus utama entri kali ini.

kami pergi beraya merentas melaka dari hujung sini ke hujung sana. singgah di masjid untuk solat. adik lelaki (selepas ini boboi) solat kena duduk. ok kalau bawa kerusi lipat pun, kalau ruang solat di masjid letak di tingkat dua sama juga hegeh-hegeh mendaki. bukan boboi saja. sampai-sampai jemaah baru bersurai lepas solat zohor. nampak ada atok berpaut for dear life pada handrail tangga masa hendak turun. hari ni pun. dekat- dekat ledang, masjid macam itu juga ciri binaannya. tangga kemain banyak. ini tak patut untuk dikatakan tapi kan memang orang-orang tua yang ramai ke sejid. larat pula mereka tak campur gigih tabah lagi.

fokus entri kali ini ialah kita takkan perasan pun satu benda itu bila takde kena mengena dengan kita. ignorance truly is bliss.

No comments:

Hallo zusammen!

 1. 2022 ist mein achtes Jahr in als Lehrerin in Mersing. 2. Ich bin gerade mit meinem 2. Kind schwanger. 3. Mein erstes Kind ist 3 Jahre al...